تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در عرصه تاریخی شهر کهن نیشابور

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور از تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در عرصه تاریخی شهر کهن این شهر خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا، کمال خانی گفت: یک مورد ساخت و ساز غیر مجاز  در عرصه شهر کهن انجام شده بود که پس از اقدام قضایی و تنظیم شکواییه، حکم قضایی اخذ و اعاده به حالت اولیه صورت گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور ادامه داد: این شهروند پس از حکم دادگاه، مجدد اقدام به ساخت غیر مجاز  در عرصه شهر کهن نیشابور کرد که با پیگیری یگان حفاظت میراث فرهنگی  و امور حقوقی اداره میراث فرهنگی نیشابور یک مورد چهار دیواری غیر مجاز در عرصه شهرکهن نیشابور(امامزاده شمالی ) تخریب شد.

خانی ضمن هشدار به متخلفان و افرادی که در مناطق تاریخی اقدام به تغییر کاربری و ساخت و ساز غیر مجاز و فنس‌کشی می‌کنند، گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی و  یگان انفال به شدت با بی‌قانونی برخورد خواهند کرد.

او تصریح کرد: مطابق ضوابط مصوب منطقه تاریخی شهر کهن نیشابور هرگونه دیوارگذاری، ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی در عرصه تاریخی بدون اخذ مجوز از میراث فرهنگی ممنوع است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور ادامه داد: شهر قدیم نیشابور با ۴۶۰۰ هکتار وسعت به شماره ۲۸۶۹ در سال ۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403053001726
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha